Alla inlägg under juni 2008

Av Anders - 13 juni 2008 01:16

Har gått 11 veckor nu sedan min korsbandsoperation och det känns som att det går framåt i bra takt. Har börjat hitta på och återbygga muskler i lår och runt knä vilket i sin tur har fått låret att bli större igen och få en lite mer normal storlek än tidigare. Men är ännu en bra bit kvar innan bägge låren har samma storlek, just därför är träningen väldigt viktig.


På rehabiliteringen i torsdags träffade jag på en kille som även han hade smällt av sitt korsband i samband med fotboll och nu körde rehab. Han hade genomgått en operation för strax över 3,5 månader sedan och var förvånad över hur mycket vikter jag orkade/klarade av att ta i mina övningar då han bara orkade hälften trots att hans tid efter operationen var mycket längre. Detta var som ett litet glädjebesked för mig då jag ser att allt arbete i gymmet ger resultat och det ger mig mer ork till att hålla i med träningen. Första veckan på länge som jag har kört fyra pass nu och har dessutom fått nya , lite hårdare, övningar då sjukgymnasten ansåg att det hade gått framåt för mig.

Har dessutom börjat köra lite lätt jogging i samband med att jag gör övningar på step-up brädan och när jag kör i cross-trainern. Om tre veckor skulle jag få börja löpa lite sa sjukgymnasten, kunde vart tidigare om jag inte åkt på inflamationen i knät där efter operationen. Känns iaf possitivt!

Av Anders - 8 juni 2008 01:08

Har gått tio veckor nu sedan operationen och sjukgymnasten min anser att det har gått framåt för min del med träningen. Så pass framåt att vi ska ändra om lite grann i träningsprogrammet nu så att det blir hårdare. Ökar på intensiteten lite och lägger till några övningar.


Två av dom nya är:

* Utfallsövning på balansplatta

* Benpress med vikter

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards