Alla inlägg under november 2007

Av Anders - 27 november 2007 20:53

Så idag var det dags för ett nytt besök hos en ortoped. Var först upp på Caspers och körde lite sjukgymnastik innan jag åkte till sjukhuset i Söderhamn där jag skulle träffa ortopeden. Fick ett trevligt och inte stressat bemötande denna gång och efter undersökningen kunde även han konstatera att mitt korsband var av så han funderade ett tag om han skulle skicka iväg en remiss på antingen magnetröntgen eller titthålsoperation innan han bestämde sig för det sista. Ortopeden trodde att jag skulle komma att få tid för detta i Bollnäs strax efter jul.


Sedan förklarade han lite för mig hur en titthålsoperation kommer att gå till och berättade att om nu korsbandet var av, vilket det troligtvis skulle vara, så skulle jag då få en ny remiss till en riktigt operation, där jag skulle få ett nytt korsband, som troligtvis skulle komma att äga rum i Gävle eller Hudiksvall. Efter en sådan operation var det rehabiliteringsträning som gällde i sex till tolv månader innan muskulaturen återhämtat sig och återbyggts kring knät och det nya korsbandet anpassat sig, sedan skulle man kunna börja idrotta igen.


Känns surt att den förra ortopeden inte kunde upptäcka detta, har nu tappat 1,5 månad i tid bara därför..

Av Anders - 14 november 2007 21:18

Fick hem ett brev idag från Landstinget Gävleborg där det stog att jag hade fått tid för undersökning hos ortopeden i Bollnäs om en månad. Så lång tid tycker jag inte att jag ska behöva vänta eftersom det är ortopeden som inte kunde göra en riktigt bedömning förra gången så tog telefonen och ringde upp sjukhuset och berättade hur jag kände inför detta och sa att jag skulle vilja ha tag på en tidigare tid. Efter ett långt samtal fick jag svaret att den ortoped jag hade inte hade tid någon annan gång utan att jag isf skulle få träffa någon annan om det fanns möjlighet. Svaret från min sida var givet, självklart ville jag ha både en tidigare tid samt en annan ortoped än den tidigare. Sagt och gjort, fick till slut en ny tid.


Efter besöket hos sjukgymnasten sist ställde jag frågan när han trodde att jag skulle kunna spela fotboll igen och fick då svaret:

"Absolut inge fotboll i vinter, får se när det känns bättre så att du eventuellt kan komma tillbaka"


Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards