Alla inlägg under oktober 2007

Av Anders - 31 oktober 2007 20:26

Var in på återbesök på Caspers idag och träffade sjukgymnasten igen. Gjorde en snabb undersökning av knät för att konstatera att korsbandet verkligen var av, vilket han kände igen. Därefter klev vi in på gymmet och sjukgymnasten instruerade mig i vilka övningar jag skulle köra för att bygga upp muskulaturen kring knäskadan samtidigt som han förklarade vikten av att göra det inför operationen då det är väldigt viktigt.



Av Anders - 29 oktober 2007 19:59

Hade fått kallelse till undersökning av min sjukgymnast Kjell vid Caspers Fysioterapi och friskvårdsgym i Söderhamn till idag så åkte in för att träffa honom. Fick berätta hela händelseförloppet för honom fram till det att jag hade träffat ortopeden innan jag fick lägga mig på en brits där han sedan drog och vred lite i mina ben och undersökte. Nästan direkt konstaterade han att det kändes som om att mitt korsband var av och han skickade direkt en ny remiss tillbaka till ortopeden där han föreslog en magnetröntgen eller en titthålsoperation. Kände mig lite besviken då självaste ortopeden inte kunde ha upptäckt att korsbandet var av när Kjell kunde känna det direkt, men det var väl som jag skrev sist.. Besöktet hos ortopeden gick väldigt snabbt så det blev väl helt enkelt inte riktigt gjort med undersökningen vilket är väldigt beklagligt då jag nu tappar massa tid då jag återigen måste vänta på ny tid till ortoped. Bedrövligt!


Sjukgymnasten sa även att jag ska köra rehabträning framöver för att bygga upp muskulaturen kring skadan inför en eventuell operation då det är viktigt att ha mycket muskelmassa innan eftersom man kommer tappa väldigt mycket av den efter en operation. Så ska tillbaka om någon dag igen till Caspers och tillsammans med sjukgymnsten gå igenom lite övningar som jag skall köra framöver.

Av Anders - 12 oktober 2007 19:37

Fick förra månden en kallelse till ortopeden i Bollnäs för att få mitt knä undersökt. Väntetiden var ungefär en månad så har fått vänta skapligt länge men idag, fredag, var det tillslut dags. Undersökningen av ortopeden var snabbt avklarad och han sa till mig att det inte var någon korsbandsskada och att han skulle skicka en remiss till min sjukgymnast om att jag behövde köra lite rehabiliteringsträning där ett tag framöver. Han ansåg att vi skulle vänta med att göra en titthålsoperation då han inte trodde att det var något allvarligt. Lite lätt fundersam gick jag därifrån, mest förvånad över att allt hade gått så snabbt med undersökningen. Okej att det var fredag men det kändes som att han stressade igenom besöket för att få komma hem ungefär..

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards