Alla inlägg under oktober 2009

Av Anders - 1 oktober 2009 01:21

Länge sedan uppdatering nu men det finns väl egentligen inte så mycket att säga heller.


Sommaren har passerat och under hela den har jag varit aktiv med mitt fotbollsspelande. Har inte kännt av något direkt på knät förutom att jag har varit stel i benet/knäleden vid några tillfällen. Klarade mig ifrån några skador på knät men fick istället några sträckningar i ljumske och baksida lår. Bägge på vänster sida, vilket fick mig att fundera på om det kunde bero på att jag inte alls har kört den där benträningen som jag blev rekommenderad av min läkare att göra varje dag.


Det kändes riktigt skönt att få vara tillbaka på fotbollsplanen hemma och kämpa för mina färger igen. Suget efter fotbollen gjorde att jag uppskattade sporten allt mer när jag väl återupptog den.


Nu är iaf säsongen över och jag återgår till att ligga i gymmet och faktiskt ta tag i dessa benövningar som jag blev rekommenderad. Dessutom försöker jag hinna med någon löptur då och då. Får se hurvida jag kommer att träna inomhusfotboll till vintern eller inte. Känns som en chansning då det är hårt underlag och snabba vändningar som gäller, vilket kanske inte är det allra bästa.


Försäkringsfrågan är en annan del jag har tagit tag i nu också. Märkte att jag har förlagt ganska många kvitton. Ett tips från mig är att direkt ni har fått kvittot så spara det på en plats ni kommer ihåg! Har iaf fått en första utbetalning som ersättning för kostnaderna för läkarbesök, mediciner och sprutor m.m Närmast ska jag få mina ärr på knät fotograferade och skicka in för att söka ersättning för "vanprydande ärr".


Nu får vi se när nästa uppdatering kommer. Inte så aktuellt just nu då det inte händer allt för mycket så här i efterhand.Vill passa på att tacka er alla som kommenterar och lämnar vänliga ord! Lycka till till er som framöver ska genomgå en operation dessutom!

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards