Alla inlägg under juli 2007

Av Anders - 13 juli 2007 18:47

Var idag ner till hälsocentralen på nytt för att träffa min läkare för en ny undersökning. Hans bedömning efter detta besök var att jag nu hade 5-10 graders extensionsdefekt och att flexionen nu var utökad till 80 grader samt att jag har ömhet över distala rectus femoris (framsida+utsida, strax ovanför knät).

Blev rekommenderad att köra lite lätt sjukgymnastik samtidigt som jag blev vidare sjukskriven två veckor till.

Av Anders - 9 juli 2007 19:22

Gick rätt så snabbt att få tid till röntgen. Blev inkallad idag, två dagar efter läkarundersökningen, till röngtenavdelningen i Söderhamn där jag fick genomgå röntgen av mitt knä. Dom sa dock att knäskador inte alltid syns på en vanlig röntgen utan att man istället kan få göra en magnetröntgen senare. Nu gäller bara att vänta ut att röntgenplåtarna blir skickade till min läkare innan jag får veta hur det såg ut.

Av Anders - 9 juli 2007 18:41

Hade idag telefonkontakt med min läkare för att följa upp mitt senaste besök där. Sedan förra läkarbesöket känns det som att det har blivit lite bättre, kan nu gå korta sträckor utan kryckorna men ej böja knät när benet är belastat så blir vidare sjukskriven i en vecka till. Ska därefter in på undersökning hos läkaren så att han får känna efter lite igen.

Av Anders - 7 juli 2007 19:13

Vaknade upp med smärtor och stelhet i knät och benet idag så tog telefonen för att ringa ner till hälsocentralen för att få tid för en ny undersökning. Får dock svaret att min läkare var ledig denna vecka så dom tyckte att jag skulle vänta en vecka innan jag kom in för att få det undersökt. Detta var dock något jag vägrade så krävde att jag skulle få en tid för att få det undersökt nu då det inte kändes bra och så att jag eventuellt kunde få en remiss vidare till en ortoped för en riktig undersökning istället och så fick det tillslut bli.


Träffade en ny läkare som undersökte mig. Slutade med att jag fick en remiss till röntgen och till en ortoped, precis som jag ville ha det, och han nämnde dessutom att jag eventuellt skulle få en magnetröntgen av knät senare beroende på vad ortopeden ansåg. Sedan fick jag kryckor på nytt samt lite starkare värktabletter.

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards