Alla inlägg under december 2008

Av Anders - 22 december 2008 23:49

Träningen har varit dålig från min sida det senaste taget. Körde igenom benen rejält i veckan vilket gav en enorm träningsverk.


Har även varit och pratat lite med våran ena tränare som tyckte att jag borde testa att känna mig för lite lätt med boll bara för att få komma igång igen och känna känslan. Självklart var jag sugen på detta men tänkte att jag först skulle diskutera det med min sjukgymnast lite för att få hans synpunkter.


Vid ett snabbt möte med honom idag diskuterade vi först mina tidigare känningar vilket han inte riktigt kunde säga vad det berodde på, men sa samtidigt att man kan känna lite om man inte tränat på ett tag och kör igång igen. Något jag gjort. Men huvudorsaken till att jag träffade honom var då att få höra vad han tyckte om att testa träna lite, något han ställde sig positiv till då det kan vara viktigt att komma igång lite med boll igen.


Sagt och gjort, jag packade väskan och begav mig iväg till kvällens fotbollsträning för att testa. Kändes underbart att få snöra på sig skorna och springa ut på planen med en boll och lattja lite. Var med och körde några passningsövningar och lite annat utan att känna av någonting, förutom konditionen då som verkar ha försvunnit. Efter övningarna var det dags för match och då valde jag att kliva åt sidan för att inte riskera någonting. Ska hålla mig borta från närkontakter och snabba stopp och så nu när vi kör inomhus utan istället satsa på att kunna köra för fullt i sommar.


Men som sagt, genomförde ca 20 minuter utan att känna av någonting i knäet/benet vilket var helt underbart. Medans de andra matchade bytte jag om till joggingkläder och gav mig ut och löpte några kilometer i vinterlandsskapet. Ska försöka hålla uppe med löpningen nu under jul och förhoppningsvis vara med på lite fler uppvärmningar i samband med fotbollsträningar. Känns skönt att allt börjar flyta på åt rätt håll nu, men man ska väl inte ropa hej ännu! Men jag kan iallafall gå och lägga mig med ett leende på läpparna ikväll =)

Av Anders - 22 december 2008 23:43

Tack för era kommentarer =)


Intressant att läsa om era händelser och hur ni har upplevt samma situation som jag varit i. Känner igen mig mycket i det ni skriver och jag hoppas verkligen att det ska bli bra för er också. Tungt att behöva lägga idrottandet åt sidan när man ägnat större delen av livet till det.


Det är en jobbig situation att ta sig igenom men bara men ger sig katten på att man ska fixa det så kan det ju gå i de flesta fall. Träna, träna, träna =P


Isabel: Såg att du skrev att du hade så att det knastrade i ditt knä. Upplvever själv samma sak, främst när jag ligger ner och vrider på mig att det knakar/knastrar i knät. Men det kan alltså vara brosk då och inget man ska oroa sig för?


Som sagt, hoppas verkligen att det blir bra för er andra också och att ni kan återgå till att göra det ni vill! Håller tummarna för er! Lycka till!


//Anders




Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards