Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Tidigare kommentarer

Av Anders - 22 december 2008 23:43

Tack för era kommentarer =)


Intressant att läsa om era händelser och hur ni har upplevt samma situation som jag varit i. Känner igen mig mycket i det ni skriver och jag hoppas verkligen att det ska bli bra för er också. Tungt att behöva lägga idrottandet åt sidan när man ägnat större delen av livet till det.


Det är en jobbig situation att ta sig igenom men bara men ger sig katten på att man ska fixa det så kan det ju gå i de flesta fall. Träna, träna, träna =P


Isabel: Såg att du skrev att du hade så att det knastrade i ditt knä. Upplvever själv samma sak, främst när jag ligger ner och vrider på mig att det knakar/knastrar i knät. Men det kan alltså vara brosk då och inget man ska oroa sig för?


Som sagt, hoppas verkligen att det blir bra för er andra också och att ni kan återgå till att göra det ni vill! Håller tummarna för er! Lycka till!


//Anders




 
 
Ingen bild

Isabella

10 februari 2009 21:02

Hej Anders! Gud vad tråkigt... Såg att endast ett av mina inlägg lagts in. Hade ju skrivit 2 inlägg! "Inlägg 1" var skrivit mer till Björn och "inlägg 2" var till dig. Synd... Kommer inte ihåg vad jag skrev men det var ganska mycket.

I alla fall... det där knastrandet. Det har gått tre månader drygt sen jag opererade mitt andra korsband. (Går sådär!!!) 3 år sedan jag opererade det första. (Vänster knä). Det är HELT SJUKT hur mycket olika ljud och känningar det kommer från det opererade knäet hela tiden. Ibland ett mer "knäppande" ljud, ibland knakar det som om ben nuddar vid varann osv. Känner att nåt "hoppar" under huden ibland. Blir helt nojjig! Nu när jag lyssnar på mitt v-knä så hör man bara ett ganska svagt knastrande om man håller det vid öronen. (Stäckning och böjning av knäled). Har alltid hakat upp mig på det ljudet men det känns ju som ingenting om man jämför med h-knä nu. Men Ja, en läkare sa till mig att det lätt bildas brosk efter en operation och att det kan vara det som låter. Läste till massör/massageterapeut och fick lära mig av en annan att så länge det inte gör ont, så är "knäppningar" eller vad man ska kalla det för, ingen fara. Vänster knä håller bra än och ärret känns också helt fjuttigt jämfört med det högra. Mindre dessutom trots 3 år tidigare. Känner bara en hoppande/knäppande känsla då jag sträcker ut knäet maximalt.
Då tog man hamstringssenan men min läkare valde att ta av knäskålssenan denna gång. Vet inte vilket som kommer ge bäst resultat.

Var på läkare besök förra torsdagen. Fick panik och började gråta för att jag blev så rädd. Fick träffa en annan läkare för att han som opererat mig var sjuk - naturligtvis. (Hade tänkt på vägen dit "tänk om han är sjuk just idag?") När han skulle rycka i knäet kände jag hur det glappade rejält!! Han behövde inte ens säga nåt för jag kände det själv, precis som den dagen korsbandet hade gått av. Han såg lite misstänksam ut också. Då kom tårarna för jag började tänka... "inte igen. Inte mer motgångar. Inte en TREDJE OPERATION?!" Han fick hämta in en annan läkare. De kom fram till att allt var bra men jag tvivlar ändå. Det är ju glappet man opererar bort ju.... Fy fan vad hemskt det var. Kändes så äckligt... Har fått en telefontid med min läkare så jag ska fråga för säkerhetsskull om allt är okej. Men asså... är det nåt fel då kommer jag inte orka mer. Vet inte vad jag ta mig till då helt seriöst.
Hela mitt liv har jag dansat. Vill inget annat.

Lycka till alla! Beundrar er som lyckas vara positiva hela tiden. Det är så svårt att ta sig igenom en sån här rehab. Fast det är min andra gång kan det fortfarande vara jobbigt. Kämpa på!

 
Ingen bild

Rabbe

5 mars 2009 22:15

Tänkte skriva några rader om ämnet knastrande knän. Jag opererades första gången för avslitet korsband i april 2007, under 2 år senare var det hänt och slet av samma korsband. Första operationen gjordes med den s.k hamstringtekniken medan den andra gjordes med hjälp av att ta en del från patellsenan. Den första tekniken gjorde att mitt knä såg ut som en fotboll direkt efter operationen, men på medellång sikt fungerade dne bra i och med att knät kändes väldigt stabilt och inga knakande och knastrande ljud kom från knät. Efter andra operationen har jag dock känt en massa knastrande och knakanden, enligt kirurgen har allting gått perfekt och det bara hör till saken att det kommer en massa knastrande från ett knä som är opererat med den senare nämnda tekniken (patellsenan), så Isabella fast det känns obehagligt är det inget att vara rädd för. Jag känner alltid ett knastrande vid t.ex knäböj och när jag utför hopp och landar i en viss vinkel. Det har nu gått 10 månader sedan min andra operation och jag börjar vara på god väg tillbaka till idrottandet, har dock ännu inte beslutat mig för om "karriären" är slut eller inte, man vill ju kunna gå när man är 40 år ännu..

Kämpa på allihopa! Jag vet exakt vad ni går igenom..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 3 december 2010 20:41

Vill börja med att tacka för alla frågor och kommentarer som kommer trots att bloggen inte uppdateras så kontinuerligt nu när jag kör på som vanligt. Jag försöker svara på era frågor i den mån jag kan och hinner men ibland kan det hända att vissa sva...

Av Anders - 27 januari 2010 09:28

Igår fick jag ett trevligt litet brev från mitt försäkringsbolag, Folksam, där det stod att de nu hade gjort klart bedömningen av mitt knä och anser att ärren kan räknas som vanprydande.   "Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer e...

Av Anders - 6 november 2009 19:49

har tagit tag i den ekonomiska biten nu på senare tid. Fick en första ersättning för alla de kostnader jag haft för läkarbesök, medicin och resor och igår skickade jag in bilder för att söka ersättning för vanprydande ärr. Idag är det lite mer ä...

Av Anders - 1 oktober 2009 01:21

Länge sedan uppdatering nu men det finns väl egentligen inte så mycket att säga heller. Sommaren har passerat och under hela den har jag varit aktiv med mitt fotbollsspelande. Har inte kännt av något direkt på knät förutom att jag har varit stel...

Av Anders - 3 juni 2009 12:38

Imorgon avslutar jag mina studier för den här terminen och återvänder hem över sommaren för att ta upp fotbollsspelandet igen.   Märker av ett lite liknande scenario sen sist jag gick tillbaka till fotbollen efter skadan. Då hade det gått en månad e...

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards