Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Ersättning för vanprydande ärr?

Av Anders - 6 november 2009 19:49

har tagit tag i den ekonomiska biten nu på senare tid. Fick en första ersättning för alla de kostnader jag haft för läkarbesök, medicin och resor och igår skickade jag in bilder för att söka ersättning för vanprydande ärr.


Idag är det lite mer än 19 månader sedan jag opererade mig och ärren syns rätt tydligt fortfarande. Nu ligger mitt ärende iaf under behandling så får se hur lång tid det tar innan de har fattat ett beslut på försäkringsbolaget.


Så här ser mitt knä ut idag:



    

 
 
Emma

Emma

14 november 2009 12:14

Jag har letat efter bloggar gällande knäskador ett tag och hittade din nu! Spela du fotboll som vanligt nu?

Kramkram

http://eimj.blogg.se/vilja

 
Anders

Anders

22 november 2009 12:37

Hej Emma!

Japp, nu lirar jag fotboll precis som tidigare. Gjorde min första match efter skadan i somras och sedan dess har det rullat på. Ska snart iväg på min andra inomhusträning och lira lite, känner inte av någonting i dagsläget. Men som läkaren sa så ska man nog tänka på att försöka träna muskulaturen kring knät ofta om man vill lira, dessvärre har jag varit dålig på det men det funkar iaf. Men inget jag ska rekommendera, alltid bra att träna upp musklerna =)

Mvh Anders

http://korsbandsskada.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna H

25 november 2009 15:17

Hej! jag letade lite på nätet så hittade jag din blogg, jag är 16 år och har råkat ut för nästan samma sak. Mitt främre korsband och delar av min minisk gick av den första 1 juni i somras. Jag fick opereras ganska fort fick hjälp av många . Så nu har det gått ungefär 4 mån jag opererades den 30 juli. Dom kunde laga minisken så jag fick då beskedet att jag var tvungen att jag inte fick belasta knäet alls på 10 veckor och det pga minisken + att jag fick ha världens robotben det var en stor ställning som man fick ha på hela benet. Fy det kmr jag aldrig glömma men det har som tur gått framåt. Men hade ju tappat sjukt mycket muskler, så det var bara med att börja med de enklaste övningarna. Men nu på senare tid har utvecklingen gått jättebra mina sjukgymnaster är väldigt imponerade av min utvecklingen av att det har gått så snabbt ändå och jag tror träningen innan operationen var väldigt viktgt. Jag tränar varenda dag det har jag gjort sen operationen ,det blir ju svårare o svårare övningar och jag kör väldigt mycket på gym.
Nu längtar jag bara tillbaka till planen, och vad kul att du har kommit tillbaka! Jag ville bara skriva hur det var för mig och det är skönt att man inte är själv om det. Jag har bestämt mig för länge sen att ja ska komma tillbaka, ingen chans att jag slutar! Det är mitt mål att komma tillbaka bättre än någonsin MvH Anna

 
Ingen bild

Sara

27 november 2009 22:14

Hej!
Intressant att läsa om någon som har kommit dit man själv vill komma.. Opererade mig för 6 veckor sedan och är fortf. lite svullen osv, sjukgymn. tror att jag överanstränger mig lite.. Men en sak jag undrar är; har du känt att benet hakar sig? Det gör det för mig och det blir värre när svullnaden ökar...
MVH Sara

 
Ingen bild

Peter

25 januari 2010 21:38

Intressant läsning, man känner igen sig. slet sönder mitt knä för 7 år sen och både främre och bakre korsbandet var av samt trasig menisk och ledband. Det hänger väldigt mycket på hur man tränar för att bli återställd.

12-18månader rehabilitering sa dom till mig, körde i snitt 2 pass om dan, 7 dar i veckan och efter 5 månader var jag tillbaka hojen (kör motocross) och efter 7 månader blev jag två i min första tävling efter operationen.. så allt går
slet dock av mitt främre korsband i somras och ska nu snart operera in ett nytt.

 
Ingen bild

Andy

5 augusti 2010 05:04

Slet av båda min korsband och lite lösa benbitar i en mc olycka.
Fick 150.000 av mitt försäkrningsbolag, något sånt borde du få med!
Lycka till!

Anders

21 september 2010 20:48

Oj, 150.00:- Då fick du verkligen ut ett stort belopp, är det något du lider av än idag eller har du väldigt många och fula ärr? Själv fick jag ut runt 13.000:-

Mvh Anders

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 3 december 2010 20:41

Vill börja med att tacka för alla frågor och kommentarer som kommer trots att bloggen inte uppdateras så kontinuerligt nu när jag kör på som vanligt. Jag försöker svara på era frågor i den mån jag kan och hinner men ibland kan det hända att vissa sva...

Av Anders - 27 januari 2010 09:28

Igår fick jag ett trevligt litet brev från mitt försäkringsbolag, Folksam, där det stod att de nu hade gjort klart bedömningen av mitt knä och anser att ärren kan räknas som vanprydande.   "Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer e...

Av Anders - 1 oktober 2009 01:21

Länge sedan uppdatering nu men det finns väl egentligen inte så mycket att säga heller. Sommaren har passerat och under hela den har jag varit aktiv med mitt fotbollsspelande. Har inte kännt av något direkt på knät förutom att jag har varit stel...

Av Anders - 3 juni 2009 12:38

Imorgon avslutar jag mina studier för den här terminen och återvänder hem över sommaren för att ta upp fotbollsspelandet igen.   Märker av ett lite liknande scenario sen sist jag gick tillbaka till fotbollen efter skadan. Då hade det gått en månad e...

Av Anders - 20 maj 2009 23:05

Matchen sist gick bra, iaf för mitt knä.. Värre var det med slutresultatet för laget. Testade som sagt att tejpa knät innan jag drog på mig knäskyddet. Drog en tejpremsa längsmed på vardera sida av knät och sedan ytterliggare två remsor kryssade över...

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards