Alla inlägg under januari 2010

Av Anders - 27 januari 2010 09:28

Igår fick jag ett trevligt litet brev från mitt försäkringsbolag, Folksam, där det stod att de nu hade gjort klart bedömningen av mitt knä och anser att ärren kan räknas som vanprydande.


"Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer eller mindre direkt kunna iaktagas av en utomstående. Hänsyn tas även till den försäkrades ålder och ärrets placering."

Då jag omfattades av både en licensförsäkring och en individuell barnförsäkring vid olyckstillfället så beräknade de ut en ersättning från bägge dessa. Sammanlagt kommer jag att få ut 17.970:- i ersättning vilket känns skönt!


Största nackdelen just nu är att jag känner ett obehag av att stå på knä och därför undviker detta. Samtidigt finns sjukgymnastens röst i bakhuvudet som säger att det nya korsbandet är lite uttänjt men att det går att köra iaf. Och köra har jag gjort. Gjorde nyligen mina första inomhusfotbollsträningar på tre år utan några problem. Dessutom har jag anmält mig till att åka öppet spår i Vasaloppet iår.. även om det nog är att ta sig lite vatten över huvudet när det kommer till konditionen, men jag vill känna att jag lever!


Jag uppskattar väldigt mycket att ni kommenterar. Nu kommer inte den här bloggen att vara så aktiv längre men sluta inte att kommentera för det! Jag kommer att fortsätta att läsa och kommentera och samtidigt finns det många läsare, utöver mig, som nog är intresserade av att höra just er historia och hur ni har tagit er igenom det hela.. Så fortsätt att dela med er som ni gjort i kommentarsfältet! Ha det så bra och lycka till allihopa!

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards