Alla inlägg under augusti 2008

Av Anders - 6 augusti 2008 16:21

Haft ett tvåveckors uppehåll från träning, bortsett från promenader, nu när jag varit på semester. Väl tillbaka var jag in till sjukgymnasten för en undersökning då det nu har gått strax över fyra månader sedan operationen. Undersökningen inleddes med att han mätte tjockleken över låret(15cm ovanför knäskålen) och resultatet visade att mitt vänstra lår var strax över 1,5 cm mindre än det högra så det saknas en del muskulatur fortfarande, sedan drog han lite i benet och kände att det fortfarande var ett lite lätt glapp som fanns kvar.


Satte igång med uppvärmningen innan jag klev på löparbandet och körde olika intervaller med gång, jogging och lite löpning. Känns och syns att jag linkar lite när jag springer, som om att jag inte riktigt sätter ner hela benet utan stödjer mer på högern. Detta sitter nog delvis uppe i huvudet samt så kunde det vara för att jag inte hade så mkt muskler än då det tog lång tid innan jag fick operation samt att jag åkte på inflamationen i knät efter operationen sa sjukgymnasten. Efter avslutat löppass gick vi vidare till benpressmaskinen där jag kör liggande press med vasitt ben åt gången. Andra nya övningar jag kommer att köra nu är upphopp och stående skivstångslyft tillsammans med dom tidigare övningarna jag har kört.


Sjukgymnasten sa även att jag skulle kunna börja köra lite teknik med fotbollen nu men ingen närkontakt och att jag nog om jag ville skulle kunna spela med närkontakt under vinteruppehållet (något jag nog dock väntar längre med) Nu blir det iväg ut och testa löpa lite och göra lite småövningar

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards