Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Två år sedan match

Av Anders - 17 maj 2009 14:05

Har inte hört något mer från min läkare så jag går på min sjukgymnasts ord och testar spela. Träningen från min sida har varit dålig den senaste tiden, både gym och fotboll så det borde jag ta tag i.


Men iaf, idag så blev jag uppringd och tillfrågad om jag ville vara med och testa spela en match med vårat b-lag och eftersom sjukgymnasten har sagt att det verkade okej så känner jag mig sugen på att testa. Så ikväll snörar jag på mig skorna för att lira match för första gången på två år sedan min korsbandsskada. Hoppas att allt kommer att gå bra och att jag har någon form av kondition kvar. Fick tips av en kompis som hade pluggat nån kurs om idrottsskador om hur jag kunde tejpa knät för att öka stabiliteten om det skulle behövas så ska väl testa det för att säkra lite iaf.

 
 
Ingen bild

Danne

18 maj 2009 21:11

Hej hoppas det går bra med knät nu? Opererade mig själv i slutet av februari och undrar när man ungefär kan börja löpa/springa? ...började jogga efter 1,5 månad fast det går i slow motion fart

 
Anders

Anders

20 maj 2009 23:32

Hej Danne!
Det kändes helt okej med knät nu så förhoppningsvis är allt okej och jag kan börja köra för fullt igen :)

Jag började lite lätt med joggingen i en crosstrainer 11 veckor efter operationen, två veckor senare började jag jogga på löpband men då haltade jag en hel del. Men jag råkade ut för en inflamation i knät efter operationen så kanske att jag hade kunnat testa börja jogga tidigare om inte det hade hänt.

Lycka till med din rehab!

http://korsbandsskada.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 3 december 2010 20:41

Vill börja med att tacka för alla frågor och kommentarer som kommer trots att bloggen inte uppdateras så kontinuerligt nu när jag kör på som vanligt. Jag försöker svara på era frågor i den mån jag kan och hinner men ibland kan det hända att vissa sva...

Av Anders - 27 januari 2010 09:28

Igår fick jag ett trevligt litet brev från mitt försäkringsbolag, Folksam, där det stod att de nu hade gjort klart bedömningen av mitt knä och anser att ärren kan räknas som vanprydande.   "Vid bedömning ska ärret sägas vara vanprydande och mer e...

Av Anders - 6 november 2009 19:49

har tagit tag i den ekonomiska biten nu på senare tid. Fick en första ersättning för alla de kostnader jag haft för läkarbesök, medicin och resor och igår skickade jag in bilder för att söka ersättning för vanprydande ärr. Idag är det lite mer ä...

Av Anders - 1 oktober 2009 01:21

Länge sedan uppdatering nu men det finns väl egentligen inte så mycket att säga heller. Sommaren har passerat och under hela den har jag varit aktiv med mitt fotbollsspelande. Har inte kännt av något direkt på knät förutom att jag har varit stel...

Av Anders - 3 juni 2009 12:38

Imorgon avslutar jag mina studier för den här terminen och återvänder hem över sommaren för att ta upp fotbollsspelandet igen.   Märker av ett lite liknande scenario sen sist jag gick tillbaka till fotbollen efter skadan. Då hade det gått en månad e...

Presentation

Omröstning

Har du genomgått en korsbandsoperation?
 Ja
 Nej
 Nej, men ska

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards